Perasaan Berceramuk

Rabu – Minggu ini adalah minggu terakhir untuk kita bekerja sebelum semua umat Islam menyambut Hari Raya Aidil Adha pada hari Jumaat 27 Nov 2009..tapi bagi aku walaupun hari raya haji akan menjelang tiba aku masih rasakan tak sedap hati aku pun tak tahu kenapa hati & perasaan aku rasa macam tu. Aku rasa tak kena sahaja semenjak 1-2 minggu ini..aku rasa seolah2 hati & perasaan tak berapa seronok..rasa macam sunyi, rasa sedih..hati aku rasa rindu sangat kepada arwah abah aku. Aku tak pernah lupa untuk menghadiahkannya surah Al Fatihah. Aku pun tak tahu kenapa aku terasa sangat macam ni.

Kadang- kadang aku terasa macam hilang mood..dan kadang- kadang juga aku jadi macam diam (malas bila dengar orang cakap banyak..) walaupun dengan keluarga dan isteri tersayang. Tapi ini semua bukan kerana mereka penyebabnya. Bagi aku mereka adalah insan yang sangat aku perlukan dalam kehidupan harian aku..kerana mereka banyak membantu aku dari perbagai segi.

Fikiran aku menjadi seolah2 mcm buntu bila aku terlalu fikirkan kenapa manusia disekeliling selalu membuat aku & keluarga aku macam2? adakah kerana ini menandakan hari khiamat makin hampir? atau ujian kepada kami sebagai hambaNya? Sebab bagi aku, apa yang kami buat selama ini tidak pernah melibatkan orang lain jauh sekali kami hendak memfitnah sapa2..adakah semua ini kerana kami tak kacau depa..depa berani buat mcm2 pada kami? Kadang2 aku fikir macam bodoh..aku rasa macam nak balas semula kepada depa yang buat mcm tu pada kami tapi atas nasihat keluarga & isteri tercinta dan juga asas gama yang diberikan aku akur dengan apa yang terjadi dan kami semua menyerahnya kepada Allah yang Maha Kuasa semoga Ia dapat memberikan kekuatan kepada kami untuk menempuhi segala dugaanNya.

Apa2 pun aku ingin memohon maaf kepada sesiapa yang pernah aku sakiti hati & perasaan kerana aku sedar sebagai seorang manusia biasa aku tak terlepas untuk membuat kesilapan di atas kelemahan aku sendiri, aku minta maaf banyak2 kepada anda semua..
0 Responses

Catat Ulasan

Related Posts with Thumbnails

Borang / Cadangan / Pendaftaran :

Nama:
No. Tel:
Email :
Pertanyaan :

form mail