Ibu

Seorang anak akan lebih rapat dengan ibunya. Ini mungkin kerana ibu yang melahirkan kita serta dialah orang yang menyusukan kita dan sebagainya.. seorang anak juga akan mudah mendengar kata2 dari ibu.Alhamdulillah aku masih lagi mempunyai ibu walaupun abah aku sudah 6 tahun pergi manyambut panggilan ilahi. (al fatihah)

Bagi aku ibu akulah segalanya iaitu ibu dan abah kepada kami. Aku masih lagi rapat seperti dulu dengan ibu aku walaupun aku sudah berumahtangga. Kerana bagi aku ibu aku adalah ibu yang terbaik yang pernah aku temui ini (perkataan ini mesti akan keluar dari semua orang yg bergelar anak..) kerana walaupun ada orang mengatakan sesuatu yang tidak baik kepada kami sekeluarga ibu aku tidak kisah dan ianya masih lagi mampu memberi nasihat kepada kami iaitu anak2nya supaya kami jangan buat macam ni..jgn buat macam tu…sabar dan sebagainya…dia nampak begitu tabah dihadapan kami walaupun aku tahu dia menanggung keperitan itu secara senyap2 (sorang2) kadang kala dia menangis keseorangan. Aku cukup kagum dengan sikap yang Allah berikan kepada ibu ku. Terima kasih Tuhan di atas segala apa yang Engkau berikan kepada kami sekeluarga…
0 Responses

Catat Ulasan

Related Posts with Thumbnails

Borang / Cadangan / Pendaftaran :

Nama:
No. Tel:
Email :
Pertanyaan :

form mail