Esok Hari Raya (Haji..)

Khamis – Esok Hari Raya Aidil Adha ( Raya Haji), dalam kemeriahan umat islam lain untuk menyambut hari raya esok, aku masih lagi bekerja seperti biasa. Aku berasa seperti esok bukan hari raya..aku pun tak tahu apa sebabnya.. mungkin aku rasa begini sebab kepala aku kusut memikirkan tetang kehidupan aku dan apa lagi rintangan yang harus aku lalui (aku rasakan hari demi hari aku banyak diuji..). Ini tidak bermakna aku takut untuk melalui rintangan atau ujian tetapi aku tidak suka melalui ujian seperti mana yang aku lalui sebelum ini. Sebab bagi aku rintangan/ ujian yang aku lalui sebelum ini adalah berpunca dari orang lain atau campur tangan orang luar dalam urusan peribadi aku.Ini yang menyebabkan aku menjadi buntu.

Tetapi apa pun masalah/ ujian aku, aku tetap akan laluinya dengan hati terbuka serta redha dengan apa yang Allah berikan kpd aku. Aku berjanji pada diri aku sendiri yang aku akan buktikan kepada semua (terutama…) yang aku juga mampu untuk mengharungi semua halangan/ ujian yang datang walaupun aku sedar ianya lambat (utk membuktikannya)..tetapi bagi aku ianya lebih baik dari hanya menekan dan menindas.. sekurang2nya aku cuba melakukan kebaikan walaupun orang lain tidak nampak apa yang aku lakukan. Lagi pun aku tahu aku tidak dapat memuaskan hati semua orang dan apa yang aku lakukan selama ini dan kedepan bukan untuk meminta balasan.

Oklah berbalik kepada kisah raya esok…apa2 pun raya haji esok tetap menyeronokkan aku sebab aku akan beraya dirumah mak aku walaupaun persiapan untuk hari raya sekadar ala kadar sahaja tetapi Insya Allah tetap menyeronokkan. Aku dan isteri akan balik ke rumah mak aku petang ini..
SELAMAT HARI RAYA AIDIL ADHA..MINTA MAAF BANYAK2..
0 Responses

Catat Ulasan

Related Posts with Thumbnails

Borang / Cadangan / Pendaftaran :

Nama:
No. Tel:
Email :
Pertanyaan :

form mail