Jalan Langgar

Jalan Langgar adalah satu jalan utama yang menghubungkan bandaraya Alor Setar ke Daerah Pokok Sena. Ianya juga merupakan satu2nya laluan untuk ke Hospital Sultanah Bahiyah.

Jalan Langgar kini dalam proses penambahbaikan iaitu pihak kerajaan sedang membuat jalan baru, ianya akan menjadi lebih lebar dan selesa kepada pengguna. Tetapi apa yang hendak saya sampaikan ini adalah keadaan jalan buat masa sekarang..wooo ianya bagi saya boleh dikatakan teruk dan bahaya terutama bila waktu malam dan keadaan hujan… ini kerana jalan ini mempunyai banyak lubang tak kira di tepi mahupun tengah jalan ini yang membimbangkan saya. Ini kerana saya merupakan pengguna jalan ini untuk ulang alik ke tempat kerja.

Bagi pandangan saya seharusnya pihak pemaju/ pihak bertanggungjawab yang membina jalan tersebut haruslah peka….dalam melaksankan kerja maksud saya mereka sediakan lah lampu (yang berkelip) terutamanya pada selekoh yang boleh memberi isyarat kepada pengguna, sekurang2nya boleh memberitahu pengguna (yang jarang melalui jalan itu..).sebab bagi saya ianya sangat bahaya terutama pada sebelah malam kerana jalan tersebut memang gelap. Dan lagi satu tolong lah bersihkan sisa2 batu yang tertumpah dijalan setelah selesai kerja harian kerana ini juga menjadi salah satu punca kemalangan..apa yang dilihat banyak batu2 bersepah di jalan..sudahlah jalan berlubang batu pula bersepah..

Sebagai pengguna jalan ini (jln langgar) saya sangat berharap agar jalan ini dapat disiapkan dengan cepat dan didalam cepat2 itu pun pihak berkenaan haruslah memastikan isu keselamat juga.. dan mudah-mudahan projek ini tidak seperti pembinaan jalan kodiang yang mengambil masa yang begitu lama.
0 Responses

Catat Ulasan

Related Posts with Thumbnails

Borang / Cadangan / Pendaftaran :

Nama:
No. Tel:
Email :
Pertanyaan :

form mail