PERCAYAKAN BOMOH ??

KESIAN....
artikal ini diambil dari sebuah akhbar tempatan...

BUKIT MERTAJAM: Angkara percaya tilikan bomoh, seorang pelajar IPT trauma akibat dibelasah dan ‘ditawan’ sekumpulan rakan senior selama tiga jam kerana dituduh mencuri dompet, jam tangan, telefon bimbit dan kasut mereka.
Dalam kejadian kira-kira jam 12.30 tengah malam Khamis lalu, mangsa, seorang pelajar IPT di Selangor, berusia 19, yang baru sebulan mendaftar masuk ke universiti itu, berjalan seorang diri menuju asrama universiti berkenaan.Dia kemudian dipanggil dua pelajar senior dan ditarik masuk ke bilik sebelum ditumbuk dan ditendang.“Saya tidak tahu kenapa dipukul. Selepas saya dibelasah termasuk ditumbuk pada bibir hingga berdarah, baru mereka tuduh saya mencuri barangan milik mereka.
“Saya menafikan tuduhan itu. Namun, saya diugut akan terus dipukul jika enggan mengaku mencuri,” katanya.
Menurut pelajar berkenaan, dua pelajar terbabit memukulnya di kepala dan bahu dengan cota serta lampu suluh panjang menyebabkan dia menjerit kesakitan.“Mereka menuduh saya mencuri semata-mata kerana percayakan bomoh kononnya nampak wajah saya ketika menilik sedangkan saya tidak tahu apa-apa,” katanya.
Iktibar....
Inilah perbuatan yang tersangat besar musibahnya iaitu kerja-kerja MEMFITNAH dan MENGHUKUM TANPA USUL PERIKSA.
0 Responses

Catat Ulasan

Related Posts with Thumbnails

Borang / Cadangan / Pendaftaran :

Nama:
No. Tel:
Email :
Pertanyaan :

form mail