KELAS MEMBINA LAMAN WEB & BLOG

Pada 8 – 9 hb Jun 2009, Syarikat kami telah mengadakan kursus asas membina blog dan laman web di Daerah Pokok Sena bertempat di KEDA Kg Bukit dengan kerjasama pihak Pejabat Belia dan Sukan Daerah Pokok Sena, Pihak Rakan Muda Daerah Pokok Sena, Belia Wawasan KEDA Kg Bukit dan semua yang terlibat setinggi penghargaan & ucapan terima kasih dari kami untuk anda semua.
Untuk makluman anda, kursus ini ditumpukan kepada golongan belia di Daerah itu. Sambutan dari peserta memberangsangkan. Jumlah keseluruhan peserta untuk kursusa kali ini dalah sebanyak 28 orang, Alhamdulillah kursus ini berjalan dengan lancar sehingga tamat.

Dalam kursus ini pihak kami menekankan dari segi aspek: apa itu internet, apa itu enjin carian, enjin carian yang popular,apa itu email, cara- cara untuk membuka akaun email, email apa yang popular sekarang, maksud blog, cara- cara membuat blog, apakah syarat-syarat membuat blog, bagaimana cara membuat ubahsuai pada blog yang dibina samada (template, warna tulisan dll…),cara untuk memasukkan lagu/ video/ gambar/ jam/ kalendar, cara mempopularkan blog dan banyak lagi….
Selain dari itu kami juga mengajar berkaitan cara- cara untuk membina laman web (joomla / html). Dalam kursus ini para peserta akan dapat membezakan di antara blog dan laman web. Dan di akhir kursus ini semua peserta diwajibkan untuk menghabiskan laman blog & laman web yang dibangunkan selama kursus dijalankan, kesimpulannya semua peserta yang hadir dalam kursus ini akan mempunyai laman blog mereka sendiri

Semua kursus ini adalah dijalankan secara teori dan praktikal.

** kepada sesiapa yang berminat/ berhajat untuk mempelajari cara- cara untuk membuat blog/ laman web bolehlah menghubungi talian 019-5025039 (terbuka untuk semua samada individu/kumpulan/ organisasi) kerana kursus ini akan mendapat manafaat kepada anda terutama dizaman teknologi sekarang.
0 Responses

Catat Ulasan

Related Posts with Thumbnails

Borang / Cadangan / Pendaftaran :

Nama:
No. Tel:
Email :
Pertanyaan :

form mail