BELIA

Golongan belia adalah aset penting kepada negara. Silap didikan kepada golongan ini, maka porak-perandalah negara pada masa akan datang. Setiap belia yang ada di negara ini adalah 'benteng' penahan 'serangan halus' dari luar. Rosak belia, rosaklah masyarakat.

Siapa pula yang bertanggungjawab dalam hal ini? Selain ibu bapa yang setiap hari bersama dengan belia ini, rakan-rakan mereka juga adalah pihak yang sangat penting sekali dalam membentuk minda dan jiwa belia-belia ini. Ini kerana kajian mengatakan peribadi seseorang remaja hingga dewasanya dibentuk daripada perhubungannya dengan rakan-rakan.

Maka dengan ini pihak kami ( sebuah syarikat web, bertempat di Alor Setar) telah mengambil langkah untuk membantu serta membasmi gejala sosial terutama di utara dengan cara mengadakan kursus berkaitan Teknologi Maklumat kepada belia- belia daerah agar ianya dapat membendung gejala sosial daripada lebih merebak. Kursus ini telahpun diadakan di kawasan Belia Daerah Pokok Sena serta Pendang pada awal Jun 2009.

Sekiranya ada pihak lain lagi yang berminat untuk menyertai kursus ini bolehlah menghubungi talian 019-5025039 untuk mendapat maklumat lanjut. Kerana kursus ini terbuka kepada semua golongan termasuk pekerja/ organisasi.
0 Responses

Catat Ulasan

Related Posts with Thumbnails

Borang / Cadangan / Pendaftaran :

Nama:
No. Tel:
Email :
Pertanyaan :

form mail