Kisah Suami & Isteri

Seorang suami pulang ke rumah dalam keadaan
letih dan disambut baik oleh isterinya. Sambil berjabat tangan suaminya, si
isteri itu bertanya kepada suami.....

Isteri: Abg...abg. . boleh saya tanya satu
soalan?

Suami: Bolehhh....nak tanya apa?

Isteri: Abg...berapa pendapatan abg sejam di
pejabat?

Suami: :) kenapa?

Si suami mula rasa pelik.

Isteri: Saya saja nak tahu abg... Tolonglah
beritahu berapa pendapatan abg sejam di
pejabat? Si isteri mula merayu pada suaminya.

Suami: 100 ringgit sejam.. tapi kenapa?

Isteri: Oh..100 ringgit.. isteri menundukkan
mukanya.

Isteri: Abg.. boleh tak bagi saya pinjam 20 ringgit
dari abg?

Si suami menjadi semakin hairan & pelik
Kamu nak buat apa cuma 20 ringgit?

Si isteri terdiam dan perlahan-lahan dia kembali
ke bilik. Si suami duduk di sofa sambil
memikirkan mengapa isterinya hanya meminta 20 ringgit. Kira-kira 1/2 jam
kemudian, dengan perasaan hairan, si suami melangkah
menuju ke biliknya.
Didapati isterinya masih belum tidur.

"Awak benar-benar perlukan 20 ringgit saje ka, cukup ka? Nah..
Ambil ni" Si suami mengeluarkan sekeping duit
50 puluh ringgit.

Isteri segera bangun dan tersenyum
girang. Tetapi saya hanya perlukan 20 ringgit sahaja abg..

Suami : Tak paa awak ambil je lah.

Lalu isteri mengangkat bantalnya dan mengeluarkan
duit 80 ringgit yang sudah renyuk
terhimpit oleh bantal. Bila ternampak duit itu, si
suami semakin pelik & hairan dgn sikap isterinya mlm ini.

"Sebenarnya kamu ingin membeli apa dgn duit sebanyak itu??

Isteri tunduk... tak berani dia merenung suaminya.
Sambil menggenggam kemas duit itu, dia
menerangkan. ....

"Duit ni saya (isteri) kumpul dari belanja rumah yang
abg bagi setiap hari.
Saya (isteri) minta lagi 20 ringgit kat abg sebab saya (isteri)
tak cukup duit..."

"Tak cukup duit nak beli apa??" bagi je tahu abg, nanti abg belikan.

"Abg.... sekarang saya (ister) dah ada 100 ringgit..
Nah..abg ambil duit ni.

Saya (isteri) nak beli sejam dari masa abg di pejabat tu.

Saya (isteri) nak abg balik kerja awal esok. Saya (isteri) rindu
nak makan malam & berborak2 dengan abg.."

Jelas isteri tanpa memandang wajah suaminya...

"Jika HATI sejernih AIR, jangan biar ia KERUH.Jika HATI seputih AWAN,jangan biar ia MENDUNG. "

•cerita ini hanya rekaan & tidak ada kene mengena dengan kisah rumah tangga sesiapa pun.
•Sumber dari : email
0 Responses

Catat Ulasan

Related Posts with Thumbnails

Borang / Cadangan / Pendaftaran :

Nama:
No. Tel:
Email :
Pertanyaan :

form mail