Bahana Fitnah

Tarikh (8 Mei 2009)adalah tarikh bagi saya cukup pahit bagi saya dan keluarga. Ini kerana pada tarikh inilah saya dan keluarga saya telah difitnah. Yang menjadikan perkara ini lebih menyakitkan hati dan perasaan adalah orang yang membuat fitnah ini sampai sekarang saya dan keluarga tidak tahu orang sebenarnay TETAPI saya & keluarga anggap "mungkin" orang itu adalah KAWAN BAIK keluarga saya sendiri.

Bagaimana saya & keluarga mengatakan orang yang cipta tomahan itu adalah KAWAN BAIK keluarga saya sendiri adalah...ehmm..dari segi apa yang saya dapat / dengar dari orang yang dia dapat maklumat adalah kurang lebih sama dan ada yang dia tokok tambah dan ada juga yang dia tipu terus/ ubah cerita iaitu reka sendiri dialog supaya fitnahnya lebih menjadi sedap,rancak dan dipercayai.

Sampai ke hari ini saya dan keluarga belum tahu siapakah gerangan orang yang fitnah kami ini sebab bila saya dan keluarga tanya "orang yang kami syak" masyaallah dia tak mengaku balik2 keluarga saya pula yang disalahnya... tapi apa yangsaya dan keluarga nampak semasa pergi jumpa "dia" keadaan yang meragukan (tak berapa boleh jawab soalan yang kami ajukan pada dia..) walaupun dia tak mengaku hal yang sebenarnya..TETAPI apa yang meragukan itu saya tak dapatlah menyatakannya disini (kurang sesuai)..tapi sampai sekarang saya dan keluarga masih mengatakan MEMANG dialah orang yang membuat fitnah itu.

Yang membuatkan saya masih lagi tidak berpuas hati dengan hal ini adalah sampai bilakah kami sekeluarga terpaksa menanggung aib yang disebabkan tomahan dari kesalahan orang lain , Insya Allah bagi saya & keluarga benda begini lambat laun Allah akan memberi petunjuk siapa yang benar dan siapa yang salah. Tetapi jika saya dapat tahu angka manusia mana yang membuat honar ini saya akan minta dia cerita semula kepada orang yang dia cerita sebelum ini berkaitan (fitnahnya kpd saya & keluarga) apakah tujuan sebenarnya dia memfitnah saya dan keluarga saya sampai ke tahap sedemikian??apa dia dapat bila dia buat fitnah itu?? apa yang dia rasa?? dan buat masa sekarang ikhlas saya katakan, saya memang tidak dapat memaafkan dosa & kesalahan orang yang buat fitnah macam ni kat saya sebab bagi saya benda yang dia fitnah ini bukan perkara main2 ini adalah perkara besar yang melibatkan maruah saya & keluarga, saya Insya Allah akan mengaku sekiranya apa yang dikatakan/ diceritakan itu benar walaupun benda itu besar saya tetap akan mengaku sekiranya saya MEMANG lakukan..TETAPI masalahnya sekarang apa yang dia ceritakan itu TIDAK BENAR....

Sepatutnya orang yang mendapat/ mendengar cerita itu haruslah menceritakan semula perkara yang didengarnya kepada tuan yang kena fitnah sebab bagi saya dengan cara ini sahajalah yang akan menjadi jalan yang terbaik untuk menyelesaikn sesuatu masalah..sebab sekiranya perkara ini di rahsiakan nescaya hal ini tidak dapat dibetulkan dan tidak ada siapa yang akan mengetahuai hal yang sebenarnya iaitu (siapa menfitnah, siapa yang difitnah dan siapa yang kena bohong..) bagi saya maka beruntunglah orang yang membuat fitnah ini dan yaamat rugilah orang yang menjadi mangsa fitnahnya.(sekiranya semua orang yang mendengar cerita itu merahsiakan hal ini).

(...dan tidak ada orang yang baik di dunia ini yang akan menceritakan tentang keburukan orang lain kepada seseorang walaupuan perkara yang benar....)

Sampai ke hari ini saya dan keluarga saya masih mencari orang yang menfitnah kami. Dan saya sangat berharap agar Allah SWT akan memberi saya dan keluarga saya kekuatan untuk terus tabah menempuhi dugaan yang berat ini walaupun mungkin bagi orang yang tidak kena tomahan ini akan menganggap benda ini kecil atau tak pa nanti jika betul Allah tunjuk la...(betul, tetapi siapa pun boleh cakap begitu sekiranya hal sedemikian tidak kena pada dirinya...)

dan saya sangat berharap agar Allah SWT memberi kami jalan penyelesaian yang cukup baik iaitu lorongkanlah insan yang tergamak menfitnah saya dan keluarga saya ini ke muka pengadilan (iaitu datang mengaku di atas segala perbuatannya) ataupun Allah memberi pengajaran kepadanya dan keluarganya agar dia dapat merasai sepertimasa saya dan keluarga saya lalui dan tanggung selama ini di atas segala perbuatan buruknya. Amin.
0 Responses

Catat Ulasan

Related Posts with Thumbnails

Borang / Cadangan / Pendaftaran :

Nama:
No. Tel:
Email :
Pertanyaan :

form mail