Ziarah Saudara Mara

Isnin - Hari ni aku pergi umah mak saudara aku di jalan Kuala Kedah. Aku pi sana dengan member tempat keja. Kami pi sana sebelah pagi iaitu dalam waktu keja tapi bukan mengulat dalam masa yg sama aku pegi jumpa dengan orang dulu untuk bincang berkaitan urusan kerja dan kami sampai umah mak saudara aku ni pun dah dekat tengah hari dah la...aku sebenarnya dah lama tak pegi umah mak saudara aku ni..time aku sampai tu kebetulan mak saudara aku tak ada di umah, yang ada time tu suami dia iaitu pak cik aku la tapi pak cik ipar..
suami mak cik aku ni la ni tak sihat dia baru keluar dari hospital. Semasa kami sampai tu anak mak cik aku yang tinggal di KL ada dia balik cuti sambil tu ziarah pak cik aku sama almaklumlah cuti sekolah...time aku & member sampai depa semua tak kenal aku..tak tau la samada memang tak kenal atau buat2 tak kenal...kami berdiri kat pintu tu ada ka patut anak mak cik aku tanya kami dari mana dan cari sapa..ada apa hal??....
Last2 baru dia kenal itu pun aku pekenal nama aku...

Dipendekkan cerita kami ka situ lebih kurang 1 jam lebih juga la sebab tungu mak cik aku dia balik lewat..lepas mak cik aku balik..mula2 aku risau juga takut mak cik aku marah aku ka apa ka....tapi oklah sebab soalan dia kali n ok..lama dah samapai?..mak cik ada keja tadi..depa buat air tak?.. ok la tu..sebab sebelum ni dia akan tanya aku ada hal apa cari dia...sebab biasanya dia kanan kata aku jika tak ada keja maka aku pun tak akan ke sana..

Aku pun bagi la tahu dia yang aku ni pi sebab kami dengar kata pak cik aku tak sihat..tu yang aku pi jadi wakil keluarga untuk ziarah walaupun time keja ni aku mai juga sat..biasa la bila mak cik aku dengar jawapan dari aku mak cik aku pun semakin manis muka dia dan sembang semakin rancak...tanya benda..tanya benda ni...dalam sembang2 tu aku pun bagi la bagi tau tujuan utama aku pi situ time2 keja ni..setelah dengar tujuan aku mak cik aku pun tanpa cakap banyak terus bangun dan ambil beg simpanan dia dan terus bagi benda yang aku mahukan tu...haaaaaa mungkin anda tertanya2 apa bendanya...ehmm...bendanya adalah...geran tanah . ianya termasuklah nama arwah ayah aku..aku nak ambil geran tu sebenarnya utk tujuan proses ubah nama kepada nama aku,kakak dan mak aku itu ja..tapi nak pi ambil dari mak cik aku tu saja yg menjadi tagak2 sebab mak cik aku ni dia jenis susah sikit kalau nak minta benda2 tu semua tapi...Alhamdulillahlah sebab semuanya berjalan dengan lancar hari ni..
0 Responses

Catat Ulasan

Related Posts with Thumbnails

Borang / Cadangan / Pendaftaran :

Nama:
No. Tel:
Email :
Pertanyaan :

form mail