HARTA DAN KEMANUSIAAN

Pada zaman sekarang ini semua manusia akan ingkan kekayaan, harta benda,kerja besar dll...saya berkata demikian adalah kerana anak buah saya walaupun masih kecil dan belum bersekolah tetapi dah pandai bercakap mengenai suka duit banyak.., baju suka yang mahal/ jenama..nanti nak keja besar sebab nak gaji bayak bole beli keta besar...bila saya tedengar ungkapan begi dari budak2 kecil otak saya terfikir jika budak sebesar tu boleh suka semua itu manalah mstahil bgi golongan org dewasa..mestilah lagi kebendaan...tapi ini semua tidak dapat menyalahkan sesiapa kerana zaman ini sesiapa yang tidak mempunyai harta/ wang/ pekerjaan orang akan pandang rendah padanya..orang akan nampak yang golongan jenis ini akan menyusahkan oarang/ golongan yang berkemampuan...tetapi bagi saya kita kena ingat walaupun seseorang itu tidak ada semua itu tetapi dia tetap manusia yg mempunyai hati dan perasaan yg perlu kita jaga..tak semestinya tidak berharta itu buruk kelakuannya an yang kayaraya itu baik tingkahlakunya...kita jangan suka menilai seseorang mellui luaran atau berpandukan harta yang dimiiknya....walau apa pun bagi bagi pendapat saya wang, harta pekeraan, sifat kemanusia dalah sama penting..dan kita kenalah berfikir menggunakan akal yg waras dn janganlah berfikir & bertndak mengikut perasaan semata- mata.
Segala apa yang saya tulis/ luahkan di blog ini adalah pendapat saya dan semuanya saya ambil dri apa yag memang terjadi dalam kehidupan zaman sekaran & juga perbualan saya dengan kawan2 dan orang setempat.Jika ada yang tekena kepada sesiapa saya menyusun 10 jari memohon kemaafan dari anda semua.
0 Responses

Catat Ulasan

Related Posts with Thumbnails

Borang / Cadangan / Pendaftaran :

Nama:
No. Tel:
Email :
Pertanyaan :

form mail